ترانکینگ فلزی ، ترانکینگهای فلزی ، ترانکینگ فلزی شبکه ، کاربردهای ترانکینگ فلزی ، ایجاد حفاظت مناسب با استفاده از ترانکینگ فلزی ، ترانکینگ فلزی

ترانکینگ فلزی چیست؟

ترانکینگ فلزی یک نوع کانال و محفظه در دار و پوشش دار می باشد که معمولا سطح مقطع آن مستطیل شکل است و از آن به منظور کابل کشی و سیم کشی در ساختمان های مختلف بهره برداری می گردد. ترانکینگ های فلزی که همچنین به ترانکینگ فلزی شبکه نیز معروف می باشند دارای متعلقات و اجزای مختلفی هستند که با استفاده از آنها در نهایت می توان تمامی سیم و کابل هایی که قرار است در سراسر ساختمان انتقال داده شوند را تحت پوشش قرار داد و در برابر انواع مختلف موارد حفظ نمود. از مهمترین متعلقات و اجزای تشکیل دهنده ترانکینگ می توان به زاویه های داخلی و خارجی، زاویه تخت بدنه ترانک، اجزا و قطعات اتصال و همچنین کادر ماژول اشاره نمود. تقریبا می توان گفت مهمترین ویژگی این مسیر پوش ها ماژولار بودن آن می باشد.

ویژگی ماژولار بودن این مسیر پوش ها این کمک را می‌کند که می توان با کمک این ویژگی مسیر عبور کانال ها و همچنین تعداد پریز و کلید ها و همچنین مکان قرارگیری آنها را به راحتی تغییر دهیم. در صورتی که شما می خواهید در مورد ترانکینگ فلزی و کاربردها و مزایای آن اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه بوده و اطلاعات ارائه شده در این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه نمایید:

ترانکینگ فلزی ، ترانکینگهای فلزی ، ترانکینگ فلزی شبکه ، کاربردهای ترانکینگ فلزی ، ایجاد حفاظت مناسب با استفاده از ترانکینگ فلزی ، ترانکینگ فلزی

مهمترین کاربردهای ترانکینگ فلزی

در حالت کلی می توان این طور عنوان کرد که مهمترین کاربرد و بهره‌وری ترانکینگ فلزی در ایجاد کابل کشی منظم و اصولی و ساختار یافته در ساختمانهای مختلف از نوع اداری صنعتی و مسکونی می باشد. ترانکینگ فلزی انواع مختلفی داشته که هر یک از انواع آن با توجه به مکانی برای استقرار مورد استفاده قرار گیرد و همچنین استانداردها و پارامترهای شرکت تولیدکننده در هنگام تولید آن به کار برده دارای تفاوت می‌باشد. از جمله انواع ترانکینگ فلزی می توان به ترانکینگ های ستونی، ترانکینگ های دفنی و همچنین ترانکینگ های دیواری اشاره نمود.

ایجاد حفاظت مناسب با استفاده از ترانکینگ فلزی

یکی از کاربردهای بسیار مهم ترانکینگ فلزی محافظت از انواع مختلف سیم ها و کابل ها در برابر خوردگی، فشار و ضربات مختلف می باشد. معمولا در محیط های صنعتی و اداری که وجود احتمال آسیب های مختلف بر روی کابل و سیم ها وجود دارد استفاده از ترانکینگ فلزی می تواند تا حدود زیادی این خطرات را از بین ببرد در صورتی که در یک محیط صنعتی و اداری از این مسیر پوش ها برای پوشش سیمها و کابلها استفاده کنیم، کابل ها درون یک محفظه در بسته قرار گرفته و به هیچ وجه تحت پوسیدگی و خوردگی قرار نمی گیرند و در نتیجه عمر مفید آنها تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند.

ترانکینگ انواع مختلفی داشته که ترانکینگ فلزی یکی از پرکاربردترین آنها می باشد و دلیل به کار بردن فلز برای ساخت ترانکینگ فلزی این می باشد که مقاومت بسیار مناسبی از سیمها و کابلها در محیط‌های خشن و سخت ایجاد می گردد. یکی دیگر از موارد کاربرد این مسیر پوش ها محافظت از سیم و کابل ها در برابر آب و آتش می باشد. برخی از انواع ترانکینگ فلزی دارای قابلیت هستند که در برابر آب از خود مقاومت بسیار مناسب نشان داده و به نوعی ضد آب هستند و برخی دیگر از طرح های فلزی به خوبی در برابر آتش مقاوم بوده و از محتویات درون خود محافظت می نمایند.

ترانکینگ فلزی ، ترانکینگهای فلزی ، ترانکینگ فلزی شبکه ، کاربردهای ترانکینگ فلزی ، ایجاد حفاظت مناسب با استفاده از ترانکینگ فلزی ، ترانکینگ فلزی

از بین بردن نویز و جلوگیری از تداخل میان سیمها و کابلها

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مناسب این مسیر پوش ها این است که در صورت استفاده از این ابزار پرکاربرد در میان سیمها و کابلها تداخل ایجاد نشده و همچنین این موارد بر روی یکدیگر ایجاد نویز نمیکنند. زمانی که از ترانکینگ فلزی استفاده می گردد کابل های درون یک محفظه قرار گرفته و تداخل بین آنها صورت نگرفته و کاهش پیدا می‌کند و نویز برای یکدیگر ایجاد نمی‌کند.

علاوه بر این مورد با استفاده از پارتیشنی که توسط ترانکینگ فلزی برای کابل های مختلف ایجاد می گردد و کابل ها برای سایر کابل های سیم ها ایجاد تداخل نکرده و تمامی آنها در جایگاه مشخص خود قرار می گیرند. به عنوان مثال زمانی که از ترانکینگ فلزی استفاده می گردد کابل های برق که حامل جریان و ولتاژ بالا هستند هیچگونه تداخل و به نوعی را برای کارهای شبکه که از جریان و ولتاژ کمتر بهره می‌برند ایجاد نخواهد کرد.

ایجاد ظاهر مرتب و آراسته برای کابل ها وسیم ها

یکی دیگر از مزایای استفاده از این مسیر پوش ها مدیریت و زیباسازی ظاهر کابل و سیم ها می باشد. در حالت کلی استفاده از ترانکینگ فلزی در یک ساختمان این امکان را به وجود می‌آورد تا کابل کشی ساختمان ها با حجم بالا را به راحتی انجام داده و به خوبی و با کمترین دردسر ممکن آنها را مدیریت نمایم.

در حالت کلی یک قابلیت در ترانکینگ فلزی از پارتیشن استفاده شده و با استفاده از این قابلیت می توان کابل های مختلف تلفن شبکه برق و غیره را از یکدیگر جدا ساخته و هر گروه از کابل ها را به صورت جداگانه در مسیر مشخص هدایت نماییم.

ایجاد بهره‌وری و توسعه مناسب در سیستم سیم کشی محل مورد نظر

در سیستم هایی که در قدیم به صورت سنتی برای کابل کشی مورد استفاده قرار می گرفت گسترش و توسعه سیم‌کشی ها کاری بسیار دشوار و در برخی موارد غیر ممکن بود و در نتیجه ظاهری غیر مناسب ایجاد می‌شود به عنوان مثال در نظر بگیرید که میخواهید به یک سیستم فقط یک پریز و کلید اضافه نمایید در سیستم های سنتی ایران باید یک قسمت از سیستم را مورد تخریب قرار داده و بعد کلید مورد نظر را در آن مکان نصب می‌کردیم، اما با توجه به خاصیت ماژولار بودنی که در این مسیر پوش ها وجود دارد به راحتی نمی‌توان آن را کلید نظر قرار داده و در هر کجای ساختمان اضافه نماییم. همچنین با استفاده از همین قابلیت ترانکینگ فلزی مسیر کابل‌ها و سیم‌های بسیار آسان تر امکان پذیر می باشد.

ترانکینگ فلزی ، ترانکینگهای فلزی ، ترانکینگ فلزی شبکه ، کاربردهای ترانکینگ فلزی ، ایجاد حفاظت مناسب با استفاده از ترانکینگ فلزی ، ترانکینگ فلزی

افزایش میزان ایمنی از ترانکینگ فلزی

انواع مختلف ترانکینگ فلزی با توجه به قابلیت‌های بسیار مناسبی که دارد که از جمله مقاومت بسیار موثر در برابر ضربه و فشار خوردگی و همچنین قابلیت ضد حریق و ضد آب بودن آن می تواند امنیت و ایمنی بسیار مناسبی را در محیطی که به کار می روند ایجاد نمایند.

در حالت کلی این موارد به عنوان یکی از تجهیزات شبکه بسیار مهم به دلیل مرتب کردن کابل ها و قرار دادن این موارد در درون یک محفظه بسته احتمال تماس کابل ها را با افراد عوامل انسانی از بین برده و همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال به وجود آمدن خطر تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

سوالات متداول

مهمترین قابلیت ها و ویژگی های مثبت ترانکینگ فلزی چیست؟

این موارد قابلیت ها و ویژگی مثبت زیادی دارند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به قابلیت ضد آب بودن و ضد حریق بودن و همچنین مقاومت بسیار مناسب این تجهیزات در برابر خوردگی فشار و پوسیدگی اشاره نمود!

ترانکینگ فلزی چه تاثیری در زمینه ایجاد نویز و تداخل سیم کشی ها دارد؟

این موارد با پارتیشن بندی مناسبی که برای کابل و سیم های مختلفی ایجاد می‌کند از هرگونه نویز و تداخل میان آنها جلوگیری می نماید!

آیا ترانکینگ فلزی در برابر آب و آتش نیز مقاوم است؟

این موارد انواع مختلفی داشته که برخی از آنها به خوبی در برابر آب و آتش از خود مقاومت نشان می دهند و عایق مناسبی در برابر این عوامل به حساب می آیند!

No votes yet.
لطفا صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

question